Zadania realizowane przez Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu:
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją i wyrejestrowaniem pojazdów,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane w utraconym dowodzie rejestracyjnym (karcie pojazdu),
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu,
- zwrot zatrzymanych dowodów rejestracyjnych,
- dokonywanie wpisów w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu,
- wydawanie wtórników dokumentów dopuszczających pojazdy do ruchu,
- wydawanie wtórników tablic rejestracyjnych oraz trzeciej tablicy na bagażnik samochodowy,
- przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- wydawanie decyzji na nadanie cech identyfikacyjnych pojazdu,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem praw jazdy (generowanie profilu kandydata na kierowcę - PKK),
- wydawanie wtórników praw jazdy,
- wymiana praw jazdy,
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi lub przewożącymi wartości pieniężne,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących posiadanych uprawnień,
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
- wydawanie i cofanie uprawnień diagnoście do przeprowadzania badań technicznych,
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców,
- prowadzenie ewidencji oraz wydawanie legitymacji instruktorom,
- wyznaczanie jednostek do usuwania pojazdów oraz prowadzenia parkingów strzeżonych dla pojazdów usuniętych z drogi,
- wydawanie licencji, zezwoleń i zaświadczeń na wykonywanie krajowego transportu drogowego oraz na potrzeby własne,
- wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych,
- wydawanie zezwoleń na przewozy regularne,
- współdziałanie w zakresie organizacji bezpieczeństwa ruchu drogowego,
-
opiniowanie projektów zmian organizacji ruchu.
Formularze do pobrania